9 Nisan 2010 Cuma

Metropol Bedevisi


Metropol Bedevisi Erkam Yayınları Ayşegül Genç


Ayşegül Genç'in bugüne kadar Genç Dergi'de yayınlanan birbirinden güzel yazılarını bir araya getiren bu kitabın, hem aklınızda hem kalbinizde tarifsiz bir tat bırakacağını umuyoruz. Kendine has üslubu ile şimdiden adından sıkça söz ettiren Ayşegül Genç, kıymeti bilinmesi gereken yazarlarımızdan biri. "Bana ne çok 'gel-git'ler var hayatında, diyorsun. Tut ki biraz Hacer'im, hayat denen çölde say ediyorum..." sözleriyle kitabına başlayan Ayşegül Genç, "Ömrü say ederek geçenlere..." adıyor bu kitabı...


BİRAZ DA ARKA KAPAKTAN
Bozulmuş hormonların yetersiz salgılanan sıvıların tıkanmaya meyilli damarların arasında zehirle dolu bir varil gibi duran bu kalpten bir prizma şeffaflığında ışıklar yansıtmasını beklemek ne kadar zor.Ruhu küçüldükçe caddeleri ve bulvarları genişleyen şehirleri bir çimento torbası gibi sırtında taşımak sivri oklar gibi dolanan insanlardan biri olmamak için; başını ve kollarını kazağının içine çekerek bir nokta olmaya çalışmak ne kadar zor.Otomobil sesleri çemkiren böğüren spiker sesleri uzaklarda düşen bomba sesleri ve bebek çığlıkları arasında sana bir nihavent şarkı gibi kendiliğinden dökülen aşk şiirleri söylemek ne kadar zor....Sana gül tartılan şehirlerden haber taşıyan güvercinlerden zümrüt çayırlardan bülbülden turnalardan ve üveyikten bahsetmek bu yazıyı bir aşk yazısı haline çevirmek ne kadar zor.Balzak’ın şöyle dediğini hatırlıyorum “küçükken dünyam mı büyüktü yoksa ben bir gecede küçüldüm mü?” ben de ekliyorum; aşkı yazmazdan önce aşkım daha mı büyüktü yoksa ben aşkı izaha kalkınca küçüldüm mü?Üzgünüm ya maşuk. Seni hakkıyla sevememiş olma evhamı beni kahrediyor. Çok üzgünüm sana layık bir aşk yazısı yazamadığım için. Başka birinin evinde yattığı için yerini yadırgayıp boğazı inen bir çocuk gibiyim dudaklarım uçuk ve yara. “göçtü kervan kaldık dağlar başında diyor” radyodaki ses. Kervan geri dönmez mi dağlar başında kalan bu çocuk yitip gider mi?Ayaklarını mazgallarda kaybetmiş saçları elektrik tellerine dolanmış elleri egzoz gazı kokan bu metropol bedevisi “kardeşlerim” dediğin listede midir dilinde “la tahzen” çiçekleri açan sevgili… Yazamıyorum gayrısını.Yazmak ne kadar zor!Ayşegül Genç

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder